Pornind de la premisa‚ “clientul nostru, stăpânul nostru”’ se observă că pentru o firmă clienţii sunt foarte importanţi. Fără clienţi nu ar exista vânzări, deci motivul principal al desfacerii produselor sau serviciilor ar dispărea. O gestiune eficientă a acestora este dezirabilă. Gestiunea eficientă a clienţilor se poate face prin crearea unei baze de date ce ar trebui să cuprindă cel puţin denumirea clienţilor, adresa, numărul de telefon şi adresa de email. Cu o amploare tot mai mare a promovării prin email şi sms, existenţa acestor două ultime elemente este absolut necesară.
În marketingul prin sms este foarte important ca mesajele către clienţi să nu fie trimise la ore nepotrivite şi nici în număr prea mare, pentru a nu da impresia de hărţuire. Orice firmă poate apela la aceste servicii de sms marketing, fie pentru creşterea notorietăţii afacerii, fie pentru fidelizarea clienţilor existenţi. Tot pentru fidelizarea acestora există posibilitatea de a trimite sms-uri personalizate pentru ziua de naştere (dacă aceasta există în baza de date) sau chiar unele vouchere electronice sub formă de cadou.
În secolul vitezei, poate apărea situaţia în care se doreşte crearea unei baze de date în timp foarte scurt, însă o bază de date serioasă se construieşte în timp, crearea acesteia fiind un proces ce se desfăşoară în mod continuu. Pentru unii oameni marketingul prin sms pare o modalitate de promovare ciudată şi invazivă, însă acestora trebuie să li se explice pentru ce se cere numărul lor de telefon, propunând de exemplu un pachet cu un număr redus de sms-uri promoţionale. De asemenea firma trebuie să se asigure că clientul va primi doar mesaje din domeniile care îl interesează.
Conform legii, potentialii clienti nu pot fi contactaţi prin mesaje cu caracter comercial, decât dacă şi-au dat acordul expres în acest sens. Astfel, pentru a extinde baza de date cu potenţiali clienţi, majoritatea firmelor colectează date despre clienţi ori de câte ori aceştia contactează firma, fără a uita să precizeze că numărul de telefon poate fi utilizat în scopuri de marketing. Oamenii împărtăşesc de obicei cunoscuţilor informaţii referitoare la diferite oferte ce le-au fost aduse la cunoştiinţă, astfel că prin primirea de oferte personalizate, pe care clienţii le percep ca fiind mai atractive, vor fi mult mai dispuşi să “împrăştie” vorba referitoare la oferta respectivă sau firma din partea căreia aceasta a venit.
O bază de date completă va cuprinde pe lângă nume, adresa, număr de telefon şi adresă de email şi ziua de naştere. Dacă este posibil, în baza de date vor fi introduse şi informaţii privind hobby-urile clienţilor şi interesele lor, putându-se astfel trimite mesaje cu oferte personalizate, relevante pentru clienţi.
Pentru fidelizarea clienţilor o practică de marketing eficientă ce se poate utiliza şi în marketingul prin sms este afilierea, astfel popularizându-se firma şi produsele acesteia şi lărgindu-se şi baza de date referitoare la clienţii potenţiali. În desfăşurarea oricărei afaceri este esenţială actualizarea în permanenţă a bazei de date, astfel că deseori se practică marketingul prin afiliere. Astfel, clientul ce recomandă un alt potenţial client ar putea primi, de exemplu, coduri de reducere pentru următoarea comandă online, un produs la un pret promoţional la următoarea comandă, sau un simplu mesaj personalizat de felicitare pentru activitatea depusă şi noul client adus.
Pentru a crea o bază de date trebuie să se apeleze la un program de baze de date ce va permite selectii şi filtrari ale clienţilor în funcţie de diferite criterii. Dacă modul în care informaţiile referitoare la clienţi sunt colectate este eficient, nu va dura prea mult până la deţinerea unei baze de date vaste, cu care se va putea opera în vederea marketingului prin sms.